Hrozí mi anorexie?

1. února 2009 v 21:52
Jídlo si v současnosti může člověk vybírat pro sebe i pro členy vlastní rodiny. I když je potravin dostatek, přece jen u mnoha lidí dochází k alergickým reakcím na jisté potraviny. I vám se může u knedla-zela-vepřa nebo rýžového nákypu udělat špatně od žaludku. Hrozí vám tedy, nebo blízkým nějaké poruchy?

Beran
Většinou máte velmi zdravé trávení, i když stravovací návyky nejlepší nemáte. Přijímáte mnoho masa, které se vám pak složitě usazuje ve střevech. Proto se vám dá doporučit pojídat hodně rýže a ovesných vloček, které maso vyvažují, stejně jako používat na úpravu potravin rostlinný olej a jíst častěji polévky a vlákninu. Omáčky a saláty z jarní zeleniny a bylin jako je špenát nebo kopřiva vám taky vyhovují.

Býk
Jíte rádi mnoho a taky často, proto dost záleží na míře vašeho přirozeného pohybu. Neodpustíte si totiž hodně sladkého pečiva a vydatného jídla, jako jsou vaječné pokrmy a bílé omáčky. I když trávení máte většinou v pořádku, přece jen omezujte přijímané kalorie. Jarní zelenina ale taky celozrný chléb a suchary vám pak udělají dobře. Jezte maso v menším množství a nahraďte ho třeba houbami.

Blíženci
Máte sklon jíst nepravidelně a nekontrolovat, co vlastně přijímáte za potravu. Protože často kvůli nervům kouříte, popíjíte kávu a zajídáte se sladkostmi, přináší vám to občas menší zácpy. Často si proto dopřávejte vařené brambory a potraviny ze sójové mouky, stejně jako saláty ze syrové zeleniny spolu s tvarohem nebo jogurty a kefírem. Do polévek a omáček si vkládejte sušené kvasnice, bude vám líp.
Rak
Často se nárazově přejídáte a jíte po večerech u televize, takže se nemůžete divit obvodu svého bříška a problémům se žaludkem. Velice vhodná proto pro vás je ovocná kúra, kdy o víkendu nekonzumujete nic jiného než syrové ovoce nebo strouhanou syrovou zeleninu. V pondělí zase navážete na normální stravu. Dobře vám taky dělá bílé pečivo, kysaná smetana, ořechy a rostlinné tuky.
Lev
Jste lidé, kteří mají sklon k pravidelnosti v příjmu potravy a kvalitnímu stolování. Proto je vaše přijímání jídla zdravé. Někdy ale jíte příliš mnoho libového masa a ani záliba v kompotech není zdravá. Přeci jen taky pojídejte rýži a jídlo doplňujte celozrnným chlebem a luštěninami. Syrové ovoce a zelenina, především jahody, meruňky, melouny, rajská jablíčka a okurky vám dodají kvalitní látky stějně tak.
Panna
S jídlem někdy míváte značné problémy, protože trávení ve střevech u vás neprobíhá tak, jak má a zažívání ubližuje vašemu organizmu. Proto musíte jíst střídmě s omezením masa, ale taky nesmíte konzumovat příliš mnoho ovoce. Omezujte kakao a sladkosti a vytvořte si třeba hroznovou kúru, kdy po 10 dní zmírníte celkové množství stravy a na lačný žaludek přijímáte až 10 dkg hroznů nebo 1 lžíci čerstvých borůvek.
Váhy
Někteří z vás mají jídlo rádi až příliš a stejně tak pro vás není vhodné držet dlouhodobé diety. Organizmus pak může trochu kolabovat. K masu jen pojídejte hodně brambor a měkké kukuřice, které vám dělají dobře. Neobávejte se ani syrové cibule a česneku, které vytlačují špatné látky z organizmu. Vhodná je i kúra, kdy si po patnáct dní každý večer dáte sklenku čerstvě připravené jablečné šťávy.
Štír
Jste bytostní masožravci a proto máte velkou potřebu pojídat hodně masa a tuků, které se pak usazují v celém vašem organizmu. Víte, že nejde o zdravou věc, vám to ale dává vitalitu a hlavně fyzickou energii. Proto musíte pojídat pečivo a stravu s vysokým obsahem vlákniny, protože váš hlavní problém je spíš vylučování než příjem potravy. Pojídat velké množství salátů a čerstvého ovoce se vyplatí.
Střelec
Máte často skvělé schopnosti jak si ordinovat dietnější stravu. Je ve vás totiž uložen přirozený zdravý a sportovní duch. Přesto by především pánové měli omezovat své oblíbené orientální maso s vysokým obsahem kořenících přípravků a soli. Naopak dobře vám dělají obiloviny obecně, celozrnné moučníky, med v potravinách a k hlavním chodům dostatek mrkve, kysaného zelí nebo i sušených švestek.
Kozoroh
Někdy máte velký problém jíst správně a často taky pravidelně. Jeden z vás se přejídá a druhý drží posty. To není to nejlepší. Přesto je pro vás zdravá strava nutná. Potřebujete mléčné výrobky, ořechy a med pro dobrou funkci kostí a kloubů, celozrnné pečivo, ovesné vločky pro sílu a jižní ovoce. Pokud už konzumujete maso tak raději to bílé a ryby. Často se musíte překonávat, někdy stačí jen dobře kořenit.
Vodnář
Na jídle vám tolik nezáleží a často proto jíte velmi rychle, ani ho nevychutnáváte. Ale tímto přezíráním si způsobujete problémy. Stejně jako vysokou konzumací tmavého alkoholu s jeho kongenery, které narušují trávení. Proto jezte hodně rýže, brambor, bílého pečiva a k tomu jen omezené množství masa. Z ovoce se nebojte citrónů a grapefruitů, celer v polévce vás taky postaví na nohy.
Ryby
Máte docela zvláštní trávení a často konzumujete velká množství jídla, takže někdy potřebujete menší půst. Máte celkově nižší potřebu bílkovin. Z masa pojídejte pouze to bílé spolu s luštěninami a sýry. Množství zeleniny vám dělá dobře především červená řepa, ředkev, křen a kysané zelí, které dodávají i množství vody, kterou v těle potřebujete. Dostatek tekutin třeba ve formě šípkového čaje je důležitý.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama